MENU
+385 21 32 92 84

Poljička cesta 35, Split, Croatia

School pedagogy

Code: 67569
ECTS: 4.0
Lecturers in charge: doc. dr. sc. Ines Blažević
Take exam: Studomat
Load:

1. komponenta

Lecture typeTotal
Methodology exercises 30
Lectures 15
* Load is given in academic hour (1 academic hour = 45 minutes)
Description:
As part of the course students will get to know the school as a dynamic educational system and be trained to detect, identify, understand and respond to the tasks and problems in it. On the basis of theoretical knowledge and practical experience of the functioning of the school, students will be trained for a critical examination of the contemporary ways of dealing with school activities and problems (organization, cooperation with the local community, the organization of the educational process, acquiring / taking on responsibility (teacher-students-other), creating conditions for successful realization of the tasks and the development of potential, internal and external evaluation, collaboration with parents, lifelong teacher education, models for acquiring new competencies, etc.) as well as competence for the design of possible new and more effective solutions to change existing practices.
Literature:
  1. Vrcelj, S.: Školska pedagogija
Optional literature:
  1. Blažević, I.: Rukovodeća uloga ravnatelja u školi
  2. Blažević, I.: Suvremeni kurikul i kompetencijski profil učitelja. U: Ivon, H.,Tomaš, S. (ur.): Sveučilište u profesionalnom usavršavanju učitelja u osnovnoj školi. Zbornik radova sa znanstvenoga skupa s međunarodnom suradnjom
  3. Blažević, I.: Suvremeni kurikul i kompetencijski profil učitelja. U: Ivon, H.,Tomaš, S. (ur.): Sveučilište u profesionalnom usavršavanju učitelja u osnovnoj školi. Zbornik radova sa znanstvenoga skupa s međunarodnom suradnjom
  4. Buljubašić Kuzmanović, V. i Blažević, I.: Školski kurikulum u funkciji razvoja socijalnih vještina učenika
  5. Buljubašić Kuzmanović, V.: Socijalna kultura škole i nastave
  6. Day, Ch.: Developing Teachers: The Challenges of Lifelong Learning
  7. Glasser, W.: Kvalitetna škola
  8. Glasser, W.: Nastavnik u kvalitetnoj školi
  9. Henting, H.: Humana škola
  10. Jordan, A.; Carlile, O.; Stack, A.: Aproaches to Learning: A Guide for Teachers
  11. Jurić, V.: Metodika rada školskoga pedagoga
  12. Matijević, M.: Alternativne škole: didaktičke i pedagoške koncepcije
  13. Matijević, M., Bilić, V., Opić, S.: Pedagogija za učitelje i nastavnike
  14. Pivac, J.: Izazovi školi
  15. Previšić, V.: Kurikulum teorije, metodologija, sadržaj, struktura
  16. Sablić, M., Blažević, I.: Stavovi učitelja prema vrijednostima kao temeljnim sastavnicama nacionalnog okvirnog kurikuluma
  17. Stoll,L.; Fink, D.: Mijenjamo naše škole
  18. Vrcelj, S.: Što školu čini školom
3. semester
Mandatory course - Regular studij - Pedagogy
Consultations schedule: