021 32 92 84

Poljička cesta 35, Split

SCENSKA KULTURA

Šifra: 68103
ECTS: 2.0
Nositelji: v. pred. dr. sc. Tea-Tereza Vidović Schreiber
Izvođači: v. pred. dr. sc. Tea-Tereza Vidović Schreiber - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Drama kao književni rod. Drama i kazalište. Kratak povijesni pregld drame i kazališta. Kako nastaje predstava. Gledatelj u kazalištu. Glumac. Redatelj. Dramaturg. Scenografija. Kostimografija. Scenska glazba. Scenska rasvjeta. Scenska tehnika. Pozornica. Dramske vrste (tragedija, komedija, drama) i žanrovi. (melodrama, opera, opereta, mjuzikl, kabare, varijete, recirtal...). Dijete i kazališna predstava. Dijete i scenska lutka. Važnost scensko-lutkarske igre u razvoju djeteta. Osnove lutkarske umjetnosti. Priimjena predmeta Scenska kultura u odgojno-obrazovnom procesu.
Student će moći osvijestiti i razumjeti važnost predmeta Scenska kultura u
obrazovnom programu i mogućnosti koje upoznavanje djeteta s kazališnom
umjetnosti nudi u obrazovanju. Znat će primijeniti osnovna načela, te
nastavne metode i oblike rada u nastavi predmeta Scenskakultura, biti u stanju
stimulirati i razvijati temeljne estetske porive kod djeteta, te moći organizirati
aktivnosti vezane uz dramsku i lutkarsku radionicu i samostalno je voditi na
primarnom stupnju. Upoznat će se s temeljima scenske umjetnosti, te
osnovnim povijesnim pretpostavkama njezinoga razvoja, ali i s praktičnom primjenom ovih znanja. Student će biti osposobljen za upoznavanje djeteta s
osnovnim elementima kazališne umjetnosti, planiranje nastavnih sadržaja
povezanih sa scenskom kulturom i pripremu djece za odlazak u kazalište.
Upoznat će se s osnovama dramske pedagogije i mogućnostima njezine
upotrebe u razrednoj nastavi, te shvatiti njezinu važnost u obrazovnom
procesu, ali i kreativnom razvoju. Isto tako shvatit će da procesna drama -
kojoj nije svrha predstava nego sam proces rada na njoj - može pomoći u
usvajanju gradiva koje djeca uče u prvim godinama školovanja. Studenti će
biti spremni pratiti, vrednovati i ocjenjivati vlastiti rad, ali i rad djece koja
preko scenske umjetnosti stječu prve korake u usvajanju gradiva.
Literatura:
  1. Ladika, Z: Dijete i scenska umjetnost, Priručnik za dramski odgoj djece i omladine
  2. Pokrivka, V: Dijete i scenska umjetnost
  3. Velički, V: Pričanje priča-stvaranje priča
  4. Županić-Benić, M: Lutkarstvo i dijete
  5. Županić-Benić, M: O lutkama i lutkarstvu
Preporučena literatura:
  1. .
2. semestar
Učiteljski studij 2 - Redovni studij - Učiteljski studij
Izborni predmet - Redovni studij - Učiteljski studij

4. semestar
Učiteljski studij 4 - Redovni studij - Učiteljski studij
Izborni predmet - Redovni studij - Učiteljski studij

6. semestar
Učiteljski studij 6 - Redovni studij - Učiteljski studij
Izborni predmet - Redovni studij - Učiteljski studij

8. semestar
Učiteljski studij 8 - Redovni studij - Učiteljski studij
Izborni predmet - Redovni studij - Učiteljski studij

10. semestar
Učiteljski studij 10 - Redovni studij - Učiteljski studij
Izborni predmet - Redovni studij - Učiteljski studij
Termini konzultacija: